عمده‌ترين اثر حفظ قرآن در كودكی، درک بهتر آن است
کد خبر: 2530464
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۲

عمده‌ترين اثر حفظ قرآن در كودكی، درک بهتر آن است

گروه فعاليت‌های قرآنی: ظرفيت يادگيری و حفظ قرآن در سن كودكی بسيار بيشتر از بقيه عمر است و عمده‌ترين اثر حفظ قرآن در كودكی درک بهتر آن است.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) شعبه هرمزگان، حجت‌الاسلام جواد غلامی، امام جمعه بندر جاسک امروز چهارشنبه، 18 ارديبهشت‌ماه در حاشيه برگزاری اختتاميه كلاس‌های قرآنی صادق آل محمد(ص) و مهد قرآن صدرا اين شهرستان اظهار كرد: ظرفيت يادگيری و حفظ قرآن در سن كودكی بسيار بيشتر از بقيه عمر است و كسی كه آيات قرآن را حفظ كند بهتر می‌تواند در قرآن تدبر و انديشه داشته باشد.
وی افزود: هر چه حافظ قرآن بر آيات و ارتباط و بازيابی آن‌ها مسلط‌ تر باشد، بهتر می‌تواند نظر قرآن درباره‌ يك موضوع را به دست آورد. پس مفسران حافظ قرآن، بهتر و دقيق‌تر می‌توانند قرآن را تفسير كنند و تفسيرشان از تفسير مفسران غير حافظ جامع‌تر و دقيق‌تر است.
امام جمعه جاسک با اشاره به اهميت جايگاه قرآن در زندگی فردی و اجتماعی انسان تصريح كرد: بشر با بهره‌گيری از منابع قرآنی و معارف دينی می‌تواند به كمال برسد.
حجت‌الاسلام غلامی با تأكيد بر لزوم پرورش استعدادهای بالقوه كودكان و نونهالان اظهار کرد: ظرفيت يادگيری و حفظ قرآن در سن كودكی بسيار بيشتر از بقيه عمر است و مهم‌ترين و عمده‌ترين اثر حفظ قرآن نيز درک بهتر آن است؛ بنابراين نونهالان حافظ قرآن به سبب تسلط بر همه آيات و در پرتوی آن، دركی بهتر و درست‌تر از قرآن به دست می‌آورند.
وی در ادامه سخنان خود تصريح كرد: اداره تبليغات اسلامی و ديگر ادارات مرتبط با دانش‌آموزان باید برنامه‌ريزی لازم برای فصل تعطيلی مدارس در تابستان داشته باشند و همچنين در تمام مساجد و حسينيه‌ها كلاس‌های قرآن برگزار شود.
امام جمعه جاسک همچنين بر لزوم ساماندهی حافظان و قاريان قرآن و تشويق و ترغيب آن‌ها برای شركت در مسابقات مختلف حفظ و قرائت و تفسير در مقاطع شهرستان، استانی و كشوری تأكيد كرد و افزود: برای افراد بزرگسال نيز جلسات مختلف تفسير و قرائت در مساجد و حتی در خانه‌هايی كه آمادگی دارند برای بانوان خانه‌دار جلسات قرآن برگزار شود.
captcha