رساله حقوق امام سجاد(ع)؛ برترين نظام‌نامه حقوق بشری
کد خبر: 2387617
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۹

رساله حقوق امام سجاد(ع)؛ برترين نظام‌نامه حقوق بشری

گروه انديشه و علم: علی منجور عنوان کرد: رساله حقوق امام سجاد(ع) برترين نظام‌نامه حقوق بشری در طول تاريخ است كه بايد نصب‌العين همگان قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همكاری مركز مطالعات ابن‌خلدون، انجمن مبارزه با سازش با رژيم اشغالگر قدس و مؤسسه فكری ابن‌رشد، همايشی با موضوع تكريم و تجليل از شخصيت مبارز تونسی، شهيد حسين التريكی، نويسندۀ كتاب «هذه فلسطين» برگزار شد.
در اين همايش صادق رمضانی گل‌افزانی رايزن فرهنگی كشورمان در سخنانی گفت: جمهوری اسلامی ايران پيش از همه از اين شخصيت مدافع حقوق مظلومان فلسطينی برای سفر به ايران دعوت به‌عمل آورد و در جوامع علمی از جمله در دانشگاه تهران از وی تجليل صورت گرفت.
وی افزود: از ديگر اقدامات انجام شده در تكريم او از سوی ايران حمايت از چاپ كتاب «هذه فلسطين» و رونمایی از آن در روز جهانی قدس در ماه مبارك رمضان سال 1390 با حضور مؤلف، توسط رايزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ايران در تونس بود.
در ادامه، علی منجور از اساتيد برجسته دانشگاه‌های تونس نيز طی سخنانی به امت اسلامی هشدار داد كه برای مبارزه با اسرائيل بايد به جمهوری اسلامی ايران به‌عنوان اولين كشوری كه روابط خود را با اسرائيل قطع كرد، اقتدا كنند و از افكار و انديشه‌های امام خمينی(ره) بهره بگيرند.
وی تغيير در ساختار سازمان ملل و ديدگاه‌های حقوق بشری آن را مورد تأكيد قرار داد و گفت: در حاليكه رساله حقوق بشر علی بن‌حسين(ع) نزد ماست چه نيازی است به اين منشور بی‌اثر سازمان ملل ؟
وی در ادامه تصريح كرد: رسالۀ حقوق امام سجاد(ع) برترين نظام‌نامه حقوق بشری در طول تاريخ است كه بايد نصب‌العين همگان قرار گيرد.
يادآور می‌شود، حسين التريكی كه پنج‌ماه پيش پس از خروج از مراسم نماز جمعه در آرژانتين در حادثه تصادفی به ظاهر غير عمدی كشته شد، در طول حيات مبارزاتی خود به علت فعاليت‌های فرهنگی و سياسی عليه رژيم صهيونيستی سه بار از سوی اين رژيم محكوم به اعدام شده بود.
captcha