آموزش و پرورش از مربيان مؤسسات قرآنی برای مدارس استفاده كند
کد خبر: 2276247
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۲

آموزش و پرورش از مربيان مؤسسات قرآنی برای مدارس استفاده كند

گروه فعاليت‌های قرآنی: آموزش و پرورش بايد برای موفقيت هرچه بيشتر در اين زمينه از وجود مربيان قرآن مؤسسات قرآنی برای مدارس قرآن استفاده كند.

مهتاب سياه‌تيری، مدير مؤسسه قرآنی نورالثقلين اليگودرز در گفت‌‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه لرستان درخصوص اهميت آموزش قرآن به كودكان و خردسالان به احاديثی از نبی مكرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) در اين باره اشاره كرد و گفت: تفاوتی كه حفظ قرآن در كودكی و خردسالی با بزرگسالی و جوانی دارد اين است كه آيات سوره‌هايی كه يك نفر در خردسالی و كودكی حفظ می‌كند هيچ‌گاه از يادش نمی‌رود در صورتی كه حفظ در بزرگسالی اين چنين نيست و اغلب فراموش می‌شود.
وی افزود: آموزش و پرورش بايد برای موفقيت هرچه بيشتر در اين زمينه از وجود مربيان قرآن موسسات قرآنی برای مدارس قرآن استفاده كند.
وی عنوان کرد: بسياری از خانواده‌ها علاقه‌مند هستند فرزندانشان قرآنی شوند و تصور می‌كنند كه با واگذار كردن اين مسئوليت به مؤسسات و مربيان قرآنی می‌توانند به اين هدفشان برسند در صورتی كه خود والدين در اين زمينه نقش بسيار مهمی دارند.
سياه‌تيری ادامه داد: اگر خود خانواده رفتارش قرآنی نباشد، تربيت آن خانواده قرآنی نباشد و به حلال بودن لقمه‌ای كه به دهان فرزندانشان می‌گذارند توجه نداشته باشند آن كودك هيچ‌گاه با اين آموزش‌ها يك كودك قرآنی نمی‌شود.
وی با بيان اين‌كه در قرآنی شدن يك كودك فقط 10 درصد يك مربی می‌تواند ايفای نقش كند و 90 درصد وظيفه برعهده والدينی كه خودشان قاری يا حافظ قرآن هستند فرزندانشان هم با قرآن مأنوس‌تر و نسبت به يادگيری قرآن رغبت بيشتری دارند.
مدير مؤسسه قرآنی نورالثقلين اليگودرز به فعاليت آموزش و پرورش در زمينه ايجاد مدارس قرآن اشاره و تصريح كرد: آموزش و پرورش در صورتی می‌تواند در زمينه آموزش قرآن به دانش‌آموزان به‌ويژه در پايه ابتدايی موفق باشد كه از وجود مربيان قرآن استفاده كند.
وی افزود: اگر آموزش و پرورش در اين مدارس قرآنی برای آموزش قرآن به دانش‌آموزان از معلمان و مربيان غير از قرآن مثل معلم فيزيك، رياضی، شيمی و.... استفاده كند بی‌شك نه تنها موفقيتی در اين زمينه كسب نمی‌شود بلكه باعث دين‌گريزی و دين‌ستيزی در آن دانش‌آموزان می‌شود.
سياه‌تيری با تأكيد بر اين‌كه يك معلم و مربی قرآن كه با كودكان سر و كار دارد بايد خودش عامل به قرآن و علاقه‌مند به قرآن و كودكان باشد تا بتواند در آن‌ها نیز ايجاد انگيزه كند، خاطرنشان کرد: آنچه بايد مورد توجه آموزش و پرورش قرار بگيرد اين است كه آموزش قرآن به دانش‌آموزان بايد در پايه‌های ابتدايی و راهنمايی مورد توجه جدی قرار بگيرد چرا كه در سنين بالاتر ديگر شخصيت دانش‌آموز شكل گرفته و نمی‌توان به‌راحتی در او تغيير ايجاد كرد.
captcha