آموزش حفظ قرآن در كودكی باعث تعميق محفوظات در ذهن قرآن‌آموز می‌شود
کد خبر: 2051806
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۰
آسيب‌شناسی روش‌های آموزش حفظ قرآن در مؤسسات قرآنی/3

آموزش حفظ قرآن در كودكی باعث تعميق محفوظات در ذهن قرآن‌آموز می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: به عقيده رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهريار، افراد بايد از سنين كودكی و نونهالی به حفظ قرآن بپردازند چون در سنين كودكی محفوظات به صورت عميق در ذهن افراد می‌ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمين «سيد محمود حسينی»، رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهريار در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد اظهار كرد: در جامعه امروزی مؤسسات و مراكز تنها هدف خود را از برگزاری دوره‌های قرآنی ترويج فرهنگ قرآنی و خدمت به دين قرار دهند و به جنبه معنوی آن توجه داشته باشند همان‌طور كه هم‌‌اكنون شاهد هستيم كه برخی از افراد از امكانات شخصی خود برای اشاعه اين فرهنگ استفاده می‌كنند.
وی افزود: بهترين سن برای حفظ قرآن در افراد در دوران كودكی و به خصوص شش و هفت سالگی است، چون نونهالان در اين سن به بهترين نحو می‌توانند محفوظات را به خاطر بسپارند.
اين مسئول خاطرنشان كرد: هم‌اكنون برخی از مؤسسات به برگزاری دوره‌های علوم قرآنی در رشته‌های روخوانی، روان‌خوانی، قرائت و حفظ می‌پردازند، اما به نظر من بايد مراكز يك يا دو دوره را به صورت تخصصی برگزار كنند تا بازدهی مطلوبی داشته باشد.
حسينی بيان كرد: مربيان نبايد در دوره‌های حفظ قرآن زياده‌روی كنند، بلكه بايد به ميزان توانايی و استعداد افراد به آن‌ها آموزش داد، نبايد آن‌ها را مجبور كرد كه بايد به توان قرآن‌آموزان نيز توجه كرد.
وی ادامه داد: اگر تعادل در حفظ قرآن توسط افراد و مربيان حفظ شود، به نتيجه مطلوب می‌رسيم و محفوظات به صورت عمقی در ذهن حافظان می‌ماند.
اين مسئول يادآور شد: همچنين مديران مؤسسات بايد تمامی شرايط و بسترهای مناسب برای افزايش انگيزه در حافظان قرآن را افزايش دهند كه يكی از اصلی‌ و كليدی‌ترين شرايط وجود آرامش است.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهريار گفت: مؤسسات بايد حافظان قرآن موفق را مورد تشويق و تجليل قرار دهند تا ديگر افراد نيز برای شركت در اين دوره‌ها ترغيب شوند.
captcha