سمینار «آیت‌الله نمر و آینده اصلاحات در عربستان» برگزار شد
کد خبر: 1464398
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹

سمینار «آیت‌الله نمر و آینده اصلاحات در عربستان» برگزار شد

گروه بین‌الملل: سمینار «آیت‌الله نمر و آینده اصلاحات در عربستان» دیروز، 4 آبان‌ماه، با همکاری انجمن فرهنگی نجف اشرف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری براثا، گروهی از فرهنگیان، دانشگاهیان، فعالان اجتماعی و فرهیختگان در این سمینار که در محل انجمن فرهنگی نجف اشرف برگزار شد، حضور یافتند و هشام السیاب، استاد دانشکده ادبیات دانشگاه کوفه در آن سخنرانی کرد.
السیاب ضمن سخنانی در این سمینار، بر ضرورت سرعت‌بخشیدن و تقویت تلاش‌ها و فشارهای تبلیغاتی، اجتماعی و سیاسی به‌منظور آزادی آیت‌الله نمر که توسط نیروهای امنیتی آل‌سعود بازداشت و حکم اعدام برایش صادر شده است، تأکید کرد.
وی اظهار کرد: یکی از دلایل بازداشت و شکنجه آیت‌الله نمر، ترس مقامات آل‌سعود از ظهور رهبری شیعی در منطقه‌ای نفت‌خیز و ثروتمند است؛ منطقه‌ای که در طول دهه‌های گذشته به خاطر سیاست فرقه‌گرایانه و سازمان‌یافته آل‌سعود با شیوه‌هایی از سرکوب و شکنجه مواجه بوده است. 
السیاب اضافه کرد: مؤسسات رسانه‌ای شیعی به‌ویژه در عراق باید به نقش و مسئولیت اخلاقی و تاریخی خود عمل کرده و افکار عمومی جهان و کشورهای اسلامی را توجیه کنند که به  مقامات سعودی فشار آورند تا شیخ نمر، عفو و قبل از فوت فرصت آزاد شود.
احمدرضا مؤمن، مدیر انجمن فرهنگی نجف نیز در بخشی از نشست با اشاره به طرح «ضیافت فرهنگی» این انجمن گفت: این طرح شامل عرضه رایگان تعداد زیادی کتب و مجله با موضوعات مختلف در انجمن است که از سوی مؤسسات، شخصیت‌ها، مؤلفان، روزنامه‌نگاران و نویسندگان اهدا شده‌اند.

captcha