محکومیت تعدادی از دانشجویان دانشگاه الازهر به چهار سال زندان
کد خبر: 1405935
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲

محکومیت تعدادی از دانشجویان دانشگاه الازهر به چهار سال زندان

گروه بین‌الملل: دادگاه شهر «نصر» در شرق قاهره، 36 دانشجوی دانشگاه الازهر مصر را دیروز، 21 اردیبهشت‌ماه، به دلیل حضور در تظاهرات ضددولتی به مجازات حبس‌ محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «romandie»، مقامات قضایی مصر اعلام کردند که دادگاهی در شهر «نصر»، 36 دانشجوی حامی «محمد مرسی»، رئیس‌جمهور برکنارشده این کشور، را به اتهام شرکت در تظاهرات ضددولتی، بستن خیابان‌ها و خسارت به اموال عمومی به چهار سال زندان محکوم کرد.
همچنین هر یک از این دانشجویان دانشگاه الازهر، علاوه بر مجازات حبس، به پرداخت 3300 یورو جریمه نقدی نیز محکوم شدند.
از زمان برکناری محمد مرسی توسط ارتش مصر، دانشگاه اسلامی الازهر به صحنه تظاهرات حامیان رئیس‌جمهور پیشین، تبدیل شده و درگیری‌های زیادی در این مرکز علمی ـ اسلامی به وقوع پیوسته است.
ادامه تظاهرات‌ها در دانشگاه الازهر، باعث شد تا مقامات ارتش مصر دستوری صادر کنند که بر اساس آن، نیروهای نظامی حق ورود به دانشگاه برای پراکنده کردن تظاهرات و دستگیری معترضان را پیدا کردند.
از طرف دیگر، رسانه‌های مصر گزارش دادند که 200 عضو وابسته به گروه «انصار بیت‌المقدس» که مقامات ارتش مصر، آن را وابسته به گروه حماس می‌خوانند، طی ماه میلادی آینده محاکمه خواهند شد.
انصار بیت‌المقدس یک گروه شبه نظامی است که حمله به گردشگران، منافع آمریکا و اسرائیل و نظامیان مصری را در سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و پیش‌تر از سوی واشنگتن در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا قرار گرفته بود.
انصار بیت‌المقدس تاکنون مسئولیت عملیات‌های مختلفی از جمله سرنگونی یک بالگرد نظامی مصری، حملات مسلحانه به چندین پایگاه نظامی و ساختمان دولتی این کشور، پرتاب موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی و ترور چندین تن از مسئولان نظامی و غیر نظامی مصر را برعهده گرفته است.

captcha