مدیریت جهادی، انجام امور در مسیر علمی است
کد خبر: 1398601
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۷
حجت‌الاسلام شهاب مرادی:

مدیریت جهادی، انجام امور در مسیر علمی است

گروه اجتماعی: کار جهادی با مدیریت جهادی متفاوت است و هر چند بسیاری از جوان‌های ما هیئتی، بسیجی و اهل کار جهادی‌اند اما با مدیریت جهادی است که کارها در مسیری علمی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران امروز، دوم اردیبهشت در مراسم هم‌اندیشی تشکل‌های فرهنگی ـ مذهبی فارس در حرم مطهر شاهچراغ(ع) گفت: بحث فرهنگ مقوله بسیار مهمی است و تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی  برای نامگذاری امسال به عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نشان‌دهنده اهمیت این موضوع و توجه هرچه بیشتر به مسائل فرهنگی جامعه است.
وی خواستار تشکیل  ثمن‌ها و تشکل‌ها حول محور آستان مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) شد و افزود: نامگذاری این شهر به سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی توسط مقام معظم رهبری و توجه به حرم مطهر احمدی و محمدی(ع) بر این اساس بود که حرم مطهر باید به عنوان قطب فرهنگی باشد و تمام فعالیت‌ها حول این حرم‌ها انجام شود.
حجت‌الاسلام مرادی در ادامه با اشاره به مؤلفه‌های مدیریت جهادی اظهار کرد: کار جهادی با مدیریت جهادی متفاوت است  و هر چند بسیاری از جوان‌های ما هیئتی، بسیجی و اهل کار جهادی‌اند اما با مدیریت جهادی است که کارها در مسیری علمی قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به  سخن رهبری مبنی بر اینکه  کار باید مبتنی بر علم، درایت و با احتساب باشد، گفت: برای اینکه بتوانیم  کاردرستی را در فضای فرهنگ مدیریت کنیم، باید کار علمی شود و در قدم نخست بدانیم موضوعات و مشکلات فرهنگی جامعه چیست؟
حجت‌الاسلام مرادی افزود: اگر تمام کارشناسان و صاحبنظران جامعه گرد هم آیند و درباره  در یک موضوع تأمل کنند، قطعاً در موضوعات جاری کشور اعم از اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و حتی امنیتی به این نتیجه می‌رسند که فرهنگ عاملی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات را کاهش دهد.
وی یکی از مشکلات مهم جامعه را که ناشی از ضعف فرهنگی است، طلاق عنوان کرد و افزود: تفاخر، تجملات، زندگی اشرافی، برپایی جشن‌های بی مورد و ... نیز همه در اثر فقر فرهنگی است.
این استاد حوزه و دانشگاه ابراز کرد: از جمله مسائل فرهنگی که باید مورد توجه و برنامه‌ریزی قرار گیرد، ازدواج، تک فرزندی، دیر بچه‌دار شدن، تنش‌های خانوادگی، نازائی و... است.
حجت‌الاسلام مرادی در بخش پایانی سخنانی خود به شرایط اقتصادی جامعه اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها در مورد موضوعات فرهنگی نمی‌تواند بر جامعه ما اثر گذار باشد و دشمنان ما  نمی‌توانند مانع کار فرهنگی ما شوند چرا که در سخت‌ترین شرایطی که حکومت‌های گذشته بر امامان ما و بر شیعیان تحمیل کردند، شیعه همیشه پیروز شده است.

captcha