میلاد حضرت زهرا(س)، نقطه اوج حقایق تاریخی صدر اسلام است
کد خبر: 1397399
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
حجت‌الاسلام شهاب مرادی:

میلاد حضرت زهرا(س)، نقطه اوج حقایق تاریخی صدر اسلام است

گروه اجتماعی: میلاد حضرت زهرا(س) و مظلومیت خدیجه کبری(س) یکی از نقاط تاریخی است که در تحلیل آن به ما کمک می‌کند و در واقع نقطه اوج حقایقی تاریخی صدر اسلام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین شهاب مرادی، رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران شب گذشته، 30 فروردین در جشن میلاد حضرت زهرا(س) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) دارای شخصیتی فوق‌العاده بود، گفت: پیامبر(ص) که شخص اول خلقت است زمانی که آن حضرت وارد می‌شد ایستاده و به استقبال فاطمه(س) می‌رفت و این‌ها بیانگر اهمیت جایگاه رفیع حضرت فاطمه(س) است.

حضرت فاطمه(س) در نقطه اوج کمال انسانی قرار دارد
وی با تأکید بر اینکه حضرت فاطمه(س) و مادر گرامی‌شان حضرت خدیجه(س) در نقطه اوج کمال انسانی قرار دارند، افزود: در سال 5 بعثت جبرئیل بر پیامبراکرم(ص) نازل شد و از طرف خدا دستور داد که 40 شب از خدیجه(س) فاصله گرفته و به عبادت خداوند بپردازند تا خداوند فرزندی پاک به او عطا کند و این همان فرزندی است که خداوند فرمود «إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ؛ ما تو را [چشمه] کوثر دادیم» (آیه 1 سوره کوثر).
حجت‌الاسلام مرادی به وقایع شب میلاد حضرت زهرا(س) اشاره و اظهار کرد: میلاد حضرت زهرا(س) و مظلومیت خدیجه کبری(س) یکی از نقاط تاریخی است که در تحلیل آن به ما کمک می‌کند و در واقع نقطه اوج حقایقی تاریخی صدر اسلام است.
وی ادامه داد: برخی می‌گویند که میلاد حضرت فاطمه(س) 5 سال قبل از بعثت بوده است در حالی که خداوند وقتی که حضرت زهرا(س) به دنیا آمد سوره کوثر را نازل کرد و این سوره نشان می‌دهد که میلاد حضرت زهرا(س) بعد از بعثت رخ داده است.
حجت‌الاسلام مرادی گفت: همچنین می‌گویند که آن حضرت قبل از بعثت در سال تعمیر خانه کعبه به دست قریش به دنیا آمده است در حالی که چنین چیزی درست است اما بعد از بعثت و نه قبل از آن و یکی دیگر از اشتباهاتی که در تاریخ نقل شده است این است که می‌گویند حضرت خدیجه(س) در زمان ازدواج با پیامبر(ص) دارای سن بالایی بود و این در حالی است که پیامبر(ص) 3 بار به خواستگاری حضرت خدیجه(س) می‌رود و آن حضرت هر سه بار مهلت فکر کردن می‌خواهد و اگر زنی دارای سن بالا باشد در ازدواج که این‌گونه رفتار نمی‌کند و بسیار سریع‌تر جواب می‌دهد.
این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: حضرت خدیجه قبل از فاطمه(س) فرزندانی به نام زینب، ام‌ کلثوم، انسیه و دو پسر دیگر نیز به دنیا آورد که همگی این‌ها قبل از بعثت بودند و بعد از بعثت خداوند فاطمه(س) را به او عطا کرد.

حضرت خدیجه(س) به عنوان نخستین زنی که ایمان آورد
این استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد: حضرت خدیجه(س) به عنوان نخستین زنی که ایمان آورد، یکی از کسانی بود که بشارت نبوت پیامبر(ص) را داد؛ ثروت، پاکدستی و سخاوت از ویژگی‌های این بانوی بزرگوار بود.
وی با یادآوری اینکه حضرت خدیجه(س) تمام ثروت خود را در راه اسلام خرج کرد، گفت: طبق سندهای موجود در روایت‌های اهل سنت و شیعه، رسول خدا(ص) تا زنده بود برای حضرت خدیجه کبری(ص) گریه کرده و او را یاد می‌کرد.
حجت‌الاسلام مرادی ادامه داد:‌ حضرت خدیجه(س) تا زنده بود دست از حمایت رسول‌الله(ص) برنداشت و حتی علنی با پیامبر(ص) و حضرت علی(ع) که نوجوانی بیش نبود، در مسجد به اقامه نماز می‌پرداختند و به قدری فشار اجتماعی قریش زیاد شد که خدیجه(س) را از قبیله طرد کردند ولی او دست از پیامبر(ص) برنداشت.

ضرورت احترام و توجه به ذریه حضرت زهرا(س)
رئیس سازمان فرهنگی ـ هنری شهرداری تهران در ادامه سخنان خود بر ضرورت احترام و توجه به ذریه حضرت زهرا(س) تأکید کرد و گفت: احترام به سادات احترام به فاطمه زهرا(س) و خدیجه کبری(س) است.
وی ضمن انتقاد از عدم توجه به زندگانی حضرت خدیجه(س) و مناقب آن حضرت گفت: متأسفانه در زندگی خود یادی از حضرت خدیجه(س) نمی‌کنیم و حتی نام فرزندان خود را نام او نمی‌گذاریم در حالی که پیامبر(ص) تنها اسمی که بدون لقب بیان می‌کردند نام زیبای خدیجه(س) بود.
حجت‌الاسلام مرادی عنوان کرد: رسول خدا(ص) 4 زن برگزیده عالم را معرفی کردند که شامل حضرت فاطمه(س)، حضرت خدیجه(س)، حضرت آسیه(س) و حضرت مریم(س) است.
این  استاد حوزه و دانشگاه به رفتار پیامبر(ص) در مقابل همسر خود اشاره کرد و گفت: باید از نوع رفتار پیامبر(ص) الگوبرداری کرده و به همسران خود احترام گذاریم.

captcha