برگزاری نشست «قرآن: نوری در میان تاریکی» در دانشگاه ویندزور کانادا
کد خبر: 1385828
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

برگزاری نشست «قرآن: نوری در میان تاریکی» در دانشگاه ویندزور کانادا

گروه بین‌الملل: «قرآن: نوری در میان تاریکی» عنوان نشستی است که فردا، 21 اسفند، در سومین روز از هفته «آشنایی با اسلام» دانشگاه «ویندزور» برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «Windsor Star»، هفته آشنایی با اسلام دانشگاه «ویندزور» که دیروز، 19 اسفند، به همت انجمن دانشجویان این دانشگاه آغاز شد، در طول این هفته با برپایی برنامه‌های آموزنده در مورد اسلام و مسلمانان میزبان دانشجویان غیرمسلمان است.

سخنرانی 4 تازه‌مسلمان با موضوع «چرا مسلمان شدم» و برپایی نمایشگاه‌هایی با موضوعات مهم اسلامی از دیگر برنامه‌هایی است که در طول این هفته برگزار می‌‌شود.

ریما خالد، مدیر هفته آشنایی با اسلام دانشگاه «ویندزور» کانادا به یاد نمی‌آورد که هفته آشنایی با اسلام از چه سالی در این دانشگاه برگزار می‌شود اما می‌داند که برگزاری این برنامه همچنان لازم است.

وی می‌گوید: خیلی پیش از آنکه به این دانشگاه بیایم، این برنامه به صورت سالانه برگزار می‌شد و امیدوارم که بعد از فارغ‌التحصیلی من هم همچنان ادامه یابد زیرا این برنامه نیاز دانشجویان مسلمان برای معرفی هویت اسلامی و افزایش آگاهی‌های دانشجویان در مورد ماهیت حقیقی اسلام را تا حدی پاسخ می‌دهد.

خالد افزود: هفته آشنایی با اسلام که هر سال به همت انجمن دانشجویان مسلمان دانشگاه «ویندزور» برگزار می‌شود، تبدیل به ابزار مهمی برای دانشجویان مسلمان شده تا با تصویرهای منفی و تصورات رایج نادرستی که در مورد اسلام وجود دارد مقابله کنند.

حنان خالد، از مسئولان انجمن دانشجویان مسلمان ویندزور نیز گفت: هفته آشنایی با اسلام با هدف مقابله با تصورات منفی در مورد اسلام برگزار شده و داوطلبان برای هر کس که در مورد اسلام و مسلمانان سوال داشته باشد، توضیحات لازم را ارائه می‌کنند.

captcha