توسعه پایدار و اقتدار کشور با سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش محقق می‌شود
کد خبر: 1377888
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۹
مسلمی:

توسعه پایدار و اقتدار کشور با سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش محقق می‌شود

گروه اجتماعی: معاون توسعه و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور خیران را عاملی برای توسعه پایدار دانست و گفت: راه رسیدن به توسعه پایدار که تضمین‌کننده عزت، اقتدار و سعادت کشور است با سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید محمدباقر مسلمی، معاون توسعه، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی کشور، اول اسفند در دومین جشنواره خیران مدرسه‌ساز اراک که با حضور 300 خیر در سالن همایش بانک ملی استان برگزار شد، گفت: مردم ایران با داشتن صبغه دینی و الهی در تمامی زمینه‌ها از جمله عرصه‌های احسان و نیکوکاری گوی سبقت را از دیگر مردم دنیا ربوده و برگ زرینی را در سند کارنامه خویش ثبت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم شریف ایران خیرخواهی به همنوعان خویش را در قالب موضاعات مختلف ارائه می‌دهد، اضافه کرد: خیران به‌منظور ساماندهی امور خیرخواهانه، مجمع و مؤسساتی را تشکیل داده و با جمع‌آوری کمک‌های مردمی خدمات قابل توجهی را ارائه می‌دهند.

مسلمی، کمیته امداد امام خمینی(ره) را بزرگ‌ترین سازمان خیریه در کشور خواند و با اشاره به اینکه این کمیته اقشار مختلفی از محرومان جامعه را از محل اعتبارات مردمی تأمین و به سامان می‌رساند، یادآور شد: مردم فهیم ایران ماهانه 15 میلیارد تومان از طریق صندوق‌های کمیته امداد به محرومیان کمک می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کمک به هم‌نوعان و انس با تهیدستان جامعه ریشه در عمق اعتقادات دینی و اسلامی مردم دارد، بیان کرد: مردم خیر و نیکوکار با اجرای احکام الهی و آموزه‌های قرآنی عجین هستند و با بهره‌گیری از احادیث نبوی و دیکر معصومین(ع) قدم در راهی گذاردند که جز رستگاری نتیجه‌ای ندارد.

معاون توسعه، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی در ادامه به تشریح اهمیت علم آموزی از منظر قرآن و احادیث پرداخت و اضافه کرد: حضرت باریتعالی در بیش از پانصد و 50 آیه از کلام الله مجید مسلمانان را با اهمیت فراوان علم آشنا و به ادای این فریضه الهی تشویق کرده است.

وی در بخش دیگر از سخنان خود با استناد به احکام الهی نماز را ستون دین و عاملی مهم برای قبولی دیگر اعمال حسنه دانست و عنوان کرد: ادای نماز، روزه، حج، جهاد و دیگر فروع دینی در دین مبین اسلام از جایگاه والایی برخوردارند؛ اما ادای فرائض الهی با کمک به محرومان کامل شده و به رستگاری انسان سرعت می‌بخشد.

مسلمی با تأکید بر اینکه با وجود هجمه دشمنان اگر حکم جهاد در طول اسلام وجود نداشت امروز اسلام اینگونه به دست ما نمی‌رسید، ادامه داد: جهاد در راه خدا از تمامی ارزش‌های این دین الهی صیانت نموده و آن را به نسل‌‌های بعد انتقال داد.

این مقام مسئول همچنین با بیان اینکه خیران به این باور رسیدند، که تنها راه سعادت کشور، استقلال و پیشرفت علمی عبور از گذرگاه علم است، اظهار کرد: نیاز به ساخت فضای آموزشی نسبت به سال‌های قبل کاسته نشده است؛ چرا که ایجاد فضایی مناسب برای پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آشنایی هر چه بیشتر این عزیزان از علوم روز ایران اسلامی را از هرگونه وابستگی نجات خواهد داد.

وی خیران را عاملی برای توسعه پایدار دانست و افزود: راه رسیدن به توسعه پایدار که تضمین‌کننده عزت، سربلندی، اقتدار و سعادت کشور است با سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش محقق می‌شود؛ از این رو با تربیت صحیح دانشمندان، نخبگان علمی در زمینه‌های مختلف ما را به سرمنزل مقصود رهنمون خواهد بود.

مسلمی در ادامه ساخت مدرسه را از نیازهای زیربنایی کشور دانست و ادامه داد: کاهش مدارس چهارنوبته در کشور به دو نوبته و حتی یک نوبته حکایت از موفقیت جامعه خیران در کشور دارد که با حرکت خودجوش خود توانسته اند بخشی از مشکلات فضاهای آموزشی را حل کنند.

معاون توسعه، پشتیبانی و مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی در پایان، ضمن تکریم و تقدیر از خیران در راستای خدمات ارزنده در خصوص ساخت، مرمت، بازسازی مدارس، اماکن مذهبی و بهزیستی، اضافه کرد: خیران با گام نهادن در مسیری مطمئن اموال خویش را به حسنه تبدیل کرده و به‌عنوان ره توشه راهی دیار باقی می‌کنند.

captcha