بازسازی ایوان باب‌القبله حرمین عسکرین(ع) در حال اتمام است
کد خبر: 1352717
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳

بازسازی ایوان باب‌القبله حرمین عسکرین(ع) در حال اتمام است

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: بازسازی، مرمت ایوان باب القبله حرم مطهر امامان عسکرین(ع) شامل طلاکاری و آینه‌کاری، سنگ‌کاری و منقش‌کاری که به عهده مردم شهرستان طبس گذاشته شده است، به‌زودی تمام می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، علی محمدی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی امروز، 19 دی در جمع خبرنگاران گفت: مردم شهرستان طبس و استان خراسان جنوبی در امر بازسازی اعتاب مقدسه نقش بسیار خوبی ایفا کرده‌اند.



وی ادامه داد: حرم مطهر امامان عسکرین که توسط استکبار جهانی منفجر شده بود به خیال اینکه فرهنگ امامت و ولایت ما با خدشه وارد کردن به بارگاه ائمه کمرنگ می‌شود اما امروز باید بگوییم خوشبختانه حرکت دشمنان باعث تقویت این فرهنگ شده است و امت اسلامی ایران و از جمله مردم استان خراسان جنوبی و به‌ویژه مردم طبس توفیق حاصل کرده‌اند تا قسمتی از حرم امامین عسکرین را بازسازی کنند.



رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی اظهار کرد: در امر بازسازی، مرمت ایوان باب القبله حرم مطهر امامین عسکرین که شامل طلاکاری و آینه‌کاری، سنگ‌کاری و منقش‌کاری است به عهده مردم شهرستان طبس گذاشته شده است.



محمدی عنوان کرد: از سه سال گذشته تا امروز در اولین مرحله با توجه به مشکلات فرشی که زائران داشته اند 210 تخته فرش به محل فرستاده شده که زائران استفاده می‌کنند.



وی گفت: در حرکت دوم حدود یک میلیارد تومان مردم طبس متعهد شدند تا در بازسازی ایوان باب القبله کمک کنند که امروز نزدیک به 980 میلیون تومان از محل هدایای مردمی و خشت های طلایی که مردم هدیه کرده‌اند، تأمین شده است.



رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی با بیان اینکه نزدیک به دو سوم وجوه مربوطه به محل  ارسال شده است، عنوان کرد: در شرف کار عملیاتی هستیم که در آینده‌ای نزدیک کار به اتمام می‌رسد و زائران می‌توانند از فضای ایجاد شده استفاده کنند.



محمدی یادآور شد: ویژگی‌های خاص حرم امامین عسکرین، وجود خانه امام زمان(عج) در آنجا، بارگاه مطهر دو امام معصوم(ع) و مادر امام زمان(عج) و بزرگواران برجسته و شخصیت‌های علمی - مذهبی که در این مکان آرمیده‌اند می‌باشد ولی از لحاظ زائر و مجاور غریب هستند.



وی از بهره برداری سرداب امام زمان (عج) خبر داد و خاطرنشان کرد: مردم محب اهل بیت(ع) که به منظور زیارت به سامرا سفر می‌کنند امروز می‌توانند از فضای ایجاد شده در سرداب امام زمان (عج) نیز استفاده کنند.

captcha