اشعار عاشورایی حاوى مفاهیم آموزنده باشد
کد خبر: 1321572
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۲
امام جمعه جزیره هرمز:

اشعار عاشورایی حاوى مفاهیم آموزنده باشد

گروه اندیشه: اشعارى که در مراسم عاشورا به‌کار گرفته مى‌‏شود باید حاوى مفاهیم عالى و پیام‌‏هاى آموزنده عاشورا باشد.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت‌الاسلام محمدکاظم مناقبیان، امام جمعه جزیره هرمز شب گذشته، 2 آذر در همایش آسیب‌شناسی فرهنگ عاشورا در این جزیره گفت: اصلاح نسخه‌های غلط و تحریف شده از مهم‌ترین مباحث عزاداری است که باید مدنظر قرار گیرد.



وی با اشاره به اهمیت بررسی آسیب‌های موجود در فرهنگ عزاداری گفت: آسیب جدى و بزرگى که از دیرباز، بنیادهاى فرهنگ اصیل عاشورا را تهدید مى‌‏کند و زمینه مناسبى براى هجوم دیگر آسیب‏‌هاى این فرهنگ فراهم مى‌‏آورد، برخورد عاطفىِ صرف با مقوله سوگوارى است.



امام جمعه جزیره هرمز افزود: در این قرائت، هدف اصلی بر گریاندن شنونده به هر وسیله است هنگامى که گریاندن به اصلى تغییر نیافتنى و بنیادین تبدیل شود، بسیارى از انحرافات نیز به سوگوارى خالص و به دور از شائبه راه می‌یابد.



مناقبیان تصریح کرد: اشعارى که در مراسم عاشورا به‌کار گرفته مى‏‌شود باید حاوى مفاهیم عالى و پیام‏‌هاى آموزنده عاشورا باشد نه دربردارنده نگاه‏‌هاى جزئى و سطحى، تا شنونده نیز دچار بینشى سطحى و جزئى نشود.



حجت‌الاسلام حمید غلام پور، سرپرست اداره تبلیغات جزیره هرمز نیز گفت: امروز عاشورا و فرهنگ ناب آن به همه اعصار سرایت کرده است و باید مواظب باشیم اهداف ناب این فرهنگ مقدس توسط دشمنان دین تحریف و مصادره نشود.



یادآور می‌شود، همایش آسیب‌شناسی فرهنگ عاشورا به میزبانی اداره تبلیغات اسلامی جزیره هرمز و با تجلیل از 14 پیرغلام اهل بیت(ع) در سالن آمفی‌تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره هرمز برگزار شد.

captcha